Jeg er ikke en løper (enda)

Dette er været denne uken. Det har også vært min andre sammenhengende uke med hotell-lunsj og snacks. Det er heldigvis snart slutt på det nå.

Etter den fantastiske turen i marka på mandag har det høljet ned. For første gang på en stund holdt jeg meg ikke til planen. Jeg fikk meg bare ikke til å dra ut i regnet på den rolige løpeturen tidlig i uka. Da innså jeg at jeg ikke er helt på plass som løper enda. Da jeg var yngre følgte jeg at en løpetur hjalp til  meg hva som helst fra problemer på jobb til bakrus, og jeg lot aldri være stoppe meg. Der er jeg ikke nå.

Uansett var intervall-treningen i henhold til plan. Den tok jeg på mølla, og hadde en bra 4×4 økt på den. PT’en min var syk på fredag, og avlyste – så ingen styrketrening på meg dene uken.

I helgen var jeg tilbake på planen, og gikk en lang tur på lørdag. I dag ble det en litt lengre løpetur på Fornebu enn forrige helg. Jeg la inn en sløyfe i løpet av turen, og senket farten litt. Da ble målet oppnådd med 10,5 km uten stopp. Jeg sliter litt med å holde farten nede når beina føles lette, men belønningen når man klarer det er jo at ikke kroppen føles helt nedkjørt etterpå.

Jeg krysser fingrene for at regnet slutter, og at sommeren har tenkt å vise seg snart. I morgen kommer det ny ukesplan.

Leave a comment