Holde tritt med planer

Jeg er helt nødt til å ha en plan. Det skjønte jeg forrige uke. Planen (og drømmen) fikk meg ut på i hvert fall en ekstra løpetur som jeg ellers ikke ville ha tatt. Derfor kommer jeg til å fortsette med ukesplaner.

Denne ukens plan:

  • I dag: Fridag, nydelig vær og slitne bein fra i går er et perfekt utgangspunkt for en tur i marka. Mer om det senere.
  • Tirsdag:  Håndball-kjøring igjen. Vi kommer ikke til å være hjemme igjen før tidligst halv 9, men jeg skal prøve å lure inn en kort løpetur på kvelden.
  • Onsdag: Styrketrening med PT.
  • Torsdag: Fridag.
  • Fredag: Intervalldag igjen. Sannsynligvis 4×4 et eller annet sted i nabolaget.
  • Lørdag: Fridag igjen, men sannsynligvis en blir det en lang gåtur.
  • Søndag: En rolig, lengre runde. Jeg har planer om å utvide den vanlige runden med noen hundre meter slik at den gradvis blir litt lengre. Jeg skal også forsøke å løpe litt saktere sånn at kroppen ikke blir så sliten etterpå.

Uken startet derfor med en 2 og en halv times tur i marka i dag. Ser det ikke flott ut. En super ting med turen er variasjonen. Det er alt fra grusveier, myke skogsstier, steiner, litt klatring både oppover og nedover i tillegg til å forsøke å komme seg forholdsvis tørr gjennom en myr.

Det beste med det hele er allikevel premien på Skjennungstua med verdens beste skillingsboller.  Det er noe jeg unner meg når jeg er på tur.

Leave a comment